Vítejte na stránkách Family Bikers

USA
Konec sezóny

8. - 30.10.2016 Spojené státy americké

Tak ani nevím jak se to stalo. Mám možnost letět do Ameriky. Týden tak trochu pracovně a na čtrnáct dní dovolená. A tak hned přemlouvám Veve. Musíš přiletět za mnou. Jinak než česky neumí, ale zvládla to n a jedničku. I s přestupem v ámstru. Ale nebudu předbíhat. My letíme z Prahy do Amsterodamu a dále směr Chicago. Tady na nás čeká můj rozlámanej kufr a imigrační. Hned vyfotit , sejmout otisky všech deseti a vysvětlit co tam budeme dělat. No ale jsme tady. V Americe. První týden tedy trochu hákujeme v jedný fabričce , ale v pátek to nastává. Vše je před námi.

Naše první cesta vede k jezeru Erie do města Sanduski kde se ubytováváme v místním motelu. I přes pokročilý datum se jdeme koupat , ale hlavně na druhý den plánujeme návštěvu jednoho z nevětších zábavních parků .

Je to Cedar Point. Škoda že tady není Veve. Jsme tady od 11 ti dopoledne do 12 ti večer. A atrakcí se nemůžeme nabažit.Nic podobnýho jsem ještě nezažil. Taková malá kaňka je že každou koupi piva musím ukazovat pas že je mě víc než 21 let.

Naše další cesta vede do Detroitu. Na malou prohlídku města, ale hlavně na letiště pro Veve.

Po jejím vyzvednutí odjíždíme na malou farmu nedaleko Pittsburghu. Tady žije na malé farmě farmář milující závodní traktory a zbraně. Ty tady koupíte stejně jako pivo ve stejném obchoďáku po předložení dokladu že je vám víc než 21 let.

Po dobrém obědě odjíždíme do již zmíněného Pittsburghu. Nejprve na malou procházku a pak hlavně na hokej.

Naše další cesta vede do státu New York a to do města Niagara Falls. A tady přejíždíme na Kanadskou část města. Vodopády jsou tady mnohem hezčí. Nejdříve jdeme se známými kteří žijí v Kanadě na večeři k Mandarinovi. A to je bašta. Zaplatíš 25 doláčů a pak se jenom cpeš kolik můžeš.

Po večeři prohlídka nočního města a vodopádů. Nějaké to nakupování a samozřejmě kafe u Tima Hortna , protože ten jediný dělá dobré kafe.

Z okna hotelu vidíme přímo na Niagarské vodopády. A tak po snídani hned vyrážíme na jejich prohlídku. Nejprve fantastický doprovodný program. Potom štolou přímo za padající vodu. Lodí pod vodopád je pecka. Pak ještě malá procházka podél řeky. Ta spojuje jezero Ontario a přes vodopády teče do nám známého Erie kde jsme se koupali.

Odpoledne  jedeme do Toronta.Tady navštěvujeme vyhlídkovou věž a potom už na letiště. Večer letíme na Floridu.

Po přistání v Orlandu půjčujeme naše druhé auto a vyrážíme do Leesburgu k manželce našeho známého farmáře . Mají tady pěkný domeček ve kterém tráví zimní dovolenou.Tady budeme dva dny. A největší pecka je to , že si tady ve Stormy Hill půjčujeme Glajdu a jedeme se koupat do Mexického zálivu.

Příští den ji bohužel v Orlandu vracíme. A bylo to super. Přilba je do 21 let povinná, ale jinak jenom doporučená. A bez přilby tady jezdí krom policie opravdu každý.

Po nezbytných nákupech ve Stormy Hillu sedáme do auta a jedeme na Aligátory.   Ty jsou tady ostatně všude. Nejen ve vodě, ale i přejetý na silnicích společně s želvami a dikobrazi. Jedeme také do super hospůdky , kde se podává i Aligátor. Maso je krásně libové a chutná něco mezi kuřetem a rybou. Prostě bašta.

Ráno se loučíme s Debbi a vyrážíme na naši dálkovou cestu po pobřeží na sever. A naše první kilometry vedou rovnou na mys Canaveral. A tady zážitky úplně neskutečný. Rakety , přistávací modul, řídící centrum se simulací startu Saturnu, raketoplán a jeho  kabina do který si sedneš. A samozřejmě doprovodný program. Strávíš tady deset hodin, a ani nevíš jak rychle. Ještě by to trochu chtělo. Bohužel musíme pokračovat.

Z mysu pokračujeme po 95 - tce přes Daytona Beach a Jaksonville směrem k Bostonu kde je cíl naší cesty. To ale zase trochu předbíhám. Po projetí dalších pěti států přijíždíme do města Norfolk. Tady je námořní základna USA i bitevní křižník Wisconsin z II. světové. Kromě letadlovek a ostatních plavidel i jaderní ponorky. Přístav zároveň slouží i pro civilní lodě a výletní plovoucí města.

A to všechno jsme viděli. Okružní plavba na lodi okolo základny i s odborným výkladem neměla chybu.

Naším dalším cílem je Washington. Tady  nastupujeme do vyhlídkového autobusu, který nás veze na ta nejvýznamnější místa.V průběhu jízdy můžete vystoupit a zase nastoupit a pokračovat v cestě. A tak se dostáváme ke Kapitolu, Bílému domu a Pentagonu. Neméně zajímavé jsou i památníky válek, nejen té druhé, ale i korejské a vietnamské. No a samozřejmě památník a v něm George Washington a následně vojenský hřbitov. Policie je tady všudypřítomná, a ve velkém počtu. Nikoho však neprudí, nebuzeruje a je tady spíš aby vše klapalo. Sami jsme se přesvědčili že poradí s cestou a podají potřebné informace. Alespoň tedy nám cizincům.

Našim dalším cílem je New York. Tak jedeme po naší známe 95 tce stále po pobřeží na sever. A cestou se zastavujeme v přístavním městě Baltimore. A tady objevuji zakotvenou americkou ponorku USS Torx, operující za II. světový v tichomoří proti Japoncům. Paradoxně na její prohlídku jdu s mladým Japoncem z Osaki. A fotíme se navzájem jak o život. Na prohlídku staré plachetnice však čas už nezbyl.

Pokračujeme na sever a k večeru je tu Newark. Předměstí New Yorku. A tady budeme na dvě noci ubytovaní. Do večera malá prohlídka okolí , zastávka v mekáči , malá večeře a do hajan. Ráno vyrážíme autobusem a pak podzemkou. Čeká na nás New York a náš výletní autobus. A ten nás prováží po všech významných místech. A tak se dostáváme do míst, která známe jen z amerických filmů.

Druhý den ráno se balíme a vyrážíme do Jersey City a z přístavu lodí na Ostrov svobody. A tady stojí ta pověstná Socha Svobody. Nejdříve nás ale vezou na Ellis Island kde bylo přijímací zařízení pro všechny uprchlíky kteří přijížděli do Ameriky. A bylo to docela zajímavé. Včetně doprovodného programu a filmu v kině.

Po prohlídce sedáme do auta a je tu opět naše známá 95 tka. A zase na sever. Malá zastávka v Bronxu na bezince sice nebyl moc dobrej nápad, ale o zkušenost víc. Silnice se kroutí po pobřeží Atlantiku až do Bostonu kam směřujeme. Cesta je to ještě dlouhá a my máme před sebou poslední noc v příjemném motelu s bazénem. K němu jsme se dostali po pěkné večerní vánici.

Ráno balíme a odjíždíme do Bostonu. Cestou ještě malá zastávka na pobřeží.

A je tady Boston. Letí nám to kolem půlnoci tak je dost času i na jeho prohlídku. A opět jsem u vytržení , je tady křižník z druhý světový. Bohužel prohlídku jsem už nestihl. Škoda. Moc mě to mrzí.

Samostatnou kapitolou jsou silnice. Všude široké a nerozbité. A to co tady jezdí se u nás nevidí. Vše je big. Hlavně kamiony. Z těch byla Veve úplně unešená. A různé dodávky s návěsy. A jak dokladuje foto se Zemanem i našinec je cizinec.

No a elektrické rozvody. To je jak v Bangladeži. A takhle to mají všude.

Závěrem můžu napsat že za tři týdny jsme najeli více jak 5 500 km a projeli celkem 14 států a kousíček Kanady. Neskutečné zážitky a nové poznatky.

Žít bych tam nechtěl, ale určitě se tam rád zase podívám.