Vítejte na stránkách Family Bikers

Beskydy
Sádek

22. - 29.6.2013 Dovolená Tatry

Letošní dovolená je tak trochu na zapřenou. Díky kamarádům nejedeme do Němec k Milošovi , ale " jenom do Tater ". Původně nás mělo jet víc, bohužel osud chtěl jinak.Cesty přátel jsou nevyzpytatelné , a bohužel kamarádi se s kamarádkami rozcházejí. A tak se stalo že jedeme s Veverkou sami. Ubytování máme zaplacené v penzionu Zivka.

Ten se nachází na úpatí Nízkých Tater v obci Závažná Poruba. A je to fakt pěkný penzion s příjemnou obsluhou. Po malé domluvě dostáváme pokoj s výhledem na Vysoké Tatry. Prostě bomba. Je pravda že počasí zrovna moc nepřeje , ale s tím nic nenaděláš. Musím však začít od začátku. Cesta celkem v ophodě. Z Třebechovic jedeme vrchem přes červenou Vodu a Šumperk na hraniční přechod Mosty u Jablůnkova. Kousek za Šumperlem nás předjíždí sanita a po pár kilometrech víme proč. Magor na koloběžce si při jízdě s kopce ustlal. Byl jsem rád že to není motorkář ,ale litoval jsem ho. Tak zdevastovaný a sedřený tělo jsem dlouho neviděl. Fakt masakr. Jezděte rychle , ale hlavou.

Cestou si Veve všímá odbočky na Rešovské vodopády. Já bych je ani nezaznamenal , jsem však rád že jsme tam zajely. No posuďte sami.

Příjezd na penzion byl sice za deště , ale ubytování proběhlo v pohodě. Za komančů k nám bratři Slováci tak přívětiví nebyli.Alespoň co já mám zkušenost.

První den plánujeme vyjížďku do Nízkých Tater. A jedeme nejdříve do Stanišovské jeskyně. A byla to úžasná prohlídka. Každý dostal čelovku , protože jiné osvětlení v jeskyních není.

Po prohlídce jedeme na jídlo do skanzenu. Ceny nic moc , ale že máme slevu jako hosté penzionu Zivka dá se to přeřžít. Normálně bych tam asi nepoobědval.

. Naše další zastávka je v Liptovském Hrádku. Počasí opět moc nepřeje. Těžké mraky a déšť nevěští nic dobrého. Z vyhlídky se Slovenským křížem na místní skále jsou v mlze vidět Vysoké Tatry. Po úderu blesku , který byl až nebezpečně blízko naší skály , mažeme rychle dolů do příjemné hospůdky. Tady kafíčko , doutníček a můžeme frčet na penzion. Přestává pršet.

Je tady další ráno a my plánujeme trasu na Štrbské Pleso. Vypadá to sice na nepromoky , ale jedeme. Nejsme přeci z cukru. Počasí se vcelku umoudřilo a tak den nemá chybu.

Při zpáteční cestě ještě zastávka na kolibě Červený kút , kde nejen dobře vaří , ale i dobře vypadá.

A je tady poslední den. A stále za mokra. Jedeme proto na Spišský hrad , protože podle radaru by právě tady mělo být přijatelné počasí. A docela to vychází i když drobně prší celou cestu. Hrad je obrovský a jeho prohlídka nám zabírá poměrně dlouhou dobu. Stálo to však za námahu i čekání na průvodce.

A je tady odjezd. Ráno balíme a vyrážíme k domovu. A protože se nám ještě moc nechce jedeme na jih Slovenska k Sisce do Šaly. Ještě taková příjemná dvoudenní tečka za naší dovolenou.