Vítejte na stránkách Family Bikers

Krkonoše- Vítkovice
Konec roku

28.8.2012 Alpy

Pro velký úspěch jedeme znovu. Po domluvě termínu ubytování s Milošem balíme a razíme směr Berchtesgaden. Cestou se zastavujeme v Třeboni na malé občerstvení a navštěvujeme Schwarzenberskou hrobku.

A pak hurá k hranicím.Tentokrát se na první noc z úterý na středu ubytováváme v autokempu Veveří u Nových Hradů. Pěkné prostředí a prostorná chatka, kterou si platíme i na zpáteční cestu.

Ve středu ráno pokračujeme přes přechod v Nových Hradec do Rakouska. A už známým směrem na Linz , Wels , Salzburg a Berchtesgaden. Celkem zhruba 270 km. K Milošovi na Gasthof Auerwirt v Oberau přijíždíme po poledni. Po vřelém přivítání a ubytování vyrážíme na Milošovu radu ještě na okružní trasu po hřebenech. A je to super.

Je čtvrtek ráno a venku pěkně zataženo. Jedeme proto jenom pár kilometrů do nedaleké soutěsky Almbachklamm  na pěší tůru. I ta má něco do sebe. Asi po šesti kilometrech korytem potoka s poměrně velkým převýšením se ocitáme na vrcholu hory.A je to opravdu pěkný výhled. Naše mašiny se zdají jak krabičky od sirek. cesta z kopce k nim je ještě náročnější.

Počasí se umoudřilo a tak ještě odjíždíme na jezero Königssee. Tady kupujeme jízdenku na loď a odplouváme až na samý konec jezera. Po svých pak pokračujeme k jezeru Obersee, které je jedno z nejčistčích. Při zpáteční plavbě ještě navštěvujeme kostel svatého Bartoloměje. Poslední lodí se vracíme do přístavu.

Rychlost s jakou se zatáhlo a začalo pršet se sněhem jsem ještě nezažil. A tak cesta na večeři nic moc

Páteční ráno nevěstí nic dobrého. Leje a leje. Proto kupujeme za pár éček neomezenou jízdenku na hromadnou dopravu , která zároveň slouží ubytovaným v regionu pro poskytnutí různých slev. Naše první kroky vedou do solných dolů. A podívaná je to úžasná. Vyfasuješ fáračky , nasedneš na vláček a už tě vezou dolů do podzemí. Suprová skluzavka kterou využívají horníci mezi jednotlivými patry a plavba po podzemním jezeře nemá chybu. K tomu výklad v češtině z překladače. Po prohlídce zjišťujeme že leje jak z konve. A tak využíváme termální slané lázně. Dva vnitřní a jeden venkovní bazén s teplou slanou vodou a k tomu ještě výřivka a vodopád. Suprovej relax za relativně dobrou cenu.

Sobotní ráno jak přes kopírák. Zase leje. Motorkáři y Jižních Čech sice balí a odjíždějí, my stále čekáme. A vyplácí se. Odjíždíme sice v nepromokách, ale spíš jen mrholí a je mlha. Cestou sice ještě párkrát pěkně spustilo.Zastavujeme ještě na Rakouské přehradě  K večeru dorážíme opět do kempu ve Veveří celkem v pohodě. Rychlá večeře , pivečko a posezení u táboráku s majiteli kempu. Léto končí , je tady Září.

V neděli už jen klasika napříč republikou k domovu.